İstenmeyen SMS ve E-postaları Nasıl Şikayet Edebiliriz?
Son zamanlarda hepimizin şikayetçi olduğu bir konu var: Spam olarak adlandırılan cep telefonumuza gelen SMS’ler ve bir de e-posta kutumuzu dolduran iletiler. Bazen o kadar can sıkıcı olabiliyor ki, hiç tanımadığımız ve alışveriş yapmadığımız yerlerden SMS ve e-postalar gelince insan sinirlenmeden edemiyor.
Bunu önlemek için Gümrük ve Ticaret Bakanlığı 1 Mayıs 2015 tarihinden geçerli olmak üzere bir yönetmelik yayınlamış ve sonrası spam iletiler azalmıştı ama yine de gelmeye devam edenleri nereye şikayet edeceğimi bilmiyordum açıkçası. Bir de “izninizi istiyoruz” şeklinde gelenler var ki, daha da beter.
Bugüne kadar bu tür şikayetleri yazılı ve ıslak imzalı olarak kabul eden Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, artık şikayetlerin internet üzerinden iletebileceği bir sistem kurdu. TC Kimlik numaramızı girerek birkaç adımda iznimiz haricinde gelen reklam-kampanya SMS ve e-postalarını şikayet edebiliyoruz.
Sisteme bu şekilde girdikten sonra sol taraftaki menüden
*Kısa Mesaj (SMS) Şikayeti
*Sesli Arama Şikayeti
*E-Posta Şikayeti
*Şikayet Durumu Takibi
kısımlarından birini seçerek devam edebiliyorsunuz. Bir örnek yapmak istedim, kısa mesaj şikayetini seçtim. Bir sonraki menüde kişisel bilgilerin doldurulması + şikayete konu olan ileti hakkında bilgiler var. En sonda ise gelen iletinin ekran görüntüsünü yükleyebiliyorsunuz. Şikayetin sonucunu adrese tebligat veya e-posta yoluyla isteyebilirsiniz.
Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’nın bu sistemi hayata geçirmesi -geç de olsa- iyi olmuş. 1 Mayıs itibariyle böyle bir şikayet sistemini kurmalılardı ama olsun. Şimdi firmaların daha dikkatli olmaları lazım zira bin ila elli bin tl arası cezalar söz konusu.
Şikayetlerinizi iletmek için girmeniz gereken adres: http://tiss.gtb.gov.tr/
Kaynak: www.suatsaygin.net