Çin’de bir çamaşır deterjanı reklamı açıkça ırkçı olduğu gerekçesiyle internette büyük tepki topladı.
Reklamda genç Çinli bir kadın çamaşır yıkarken görülüyor. O sırada odaya yüzünde boya lekeleri bulunan siyah bir adam giriyor. Kadın adamı yanına çağırıyor ve ağzına bir detarjan tableti koyuyor. Sonra da adamı çamaşır makinesinin içine itiyor. Sonra siyah adam makineden açık tenli Çinli bir adam olarak çıkıyor. Reklam sloganında “Değişim Qiaobi ile başlar” ifadesi kullanılıyor.
Bir ay önce yayınlanan reklam şu sıralar internette büyük tepki topluyor.
Reklam Çin’de hem televizyon hem de sinema ekranlarında gösterildi.
Reklam özellikle son 24 saatte Facebook başta olmak üzere pek çok sosyal medya platformunda öfkeye neden oldu.
Çin’de Guiyang Senfoni Orkestrası’nda çalışan ABD’li müzisyen Christopher Powell ve DJ Spencer Tarring tarafından paylaşılan reklam, ağırlıklı olarak Çin dışında tepki görüyor.
Şirket sahibi: “Reklama dikkat etmedim”
Bir kullanıcı “Tanrım! Çinli pazarlamacılar hiç mi ayrımcılık eğitimi almamış” diyor.
Kendini BBC’ye Xia olarak tanıtan Qiaobi deterjanlarınon sahibi ise reklamdan haberdar olmadığını söyledi.
Ona bilgi verilene kadar ırkçı olduğunu fark etmeyen Xia “Dürüst olmak gerekirse reklama pek de dikkat etmedim” dedi.
Söz konusu reklam İtalyan bir deterjan markasının reklamını andırıyor. Renkli çamaşır deterjanı reklamında beyaz bir adam siyaha dönüşüyor.
(BBC TÜRKÇE)