DOĞRU STRATEJİ & EFEKTİF PAZARLAMA: LUIS NANI & ROBIN VAN PERSIE
Bugün bir farklılık yapıp saha içinde oynanan oyun yerine, futbolun masa başı ve saha dışında nasıl oynanması gerektiğine dair bir değerlendirme yapıp, futbolun ekonomik / pazarlama boyutunu ele alacağım. Bunu yaparken de Fenerbahçe’nin yeni yıldız transferleri Robin Van Persie ve Luis Nani’yi örnek olarak kullanmak bana bir sürü done vereceği için işim açıkçası epey kolay olacak.
Futbol artık sahada 22 tane adamın amacının kale direklerinin arasından yuvarlak bir nesneyi geçirmek olan bir spordan çok daha fazlası. Para sirkülasyonunun zirve yaptığı, kulüplerin doğru yönetildiği takdirde inanılmaz kar edebildiği, futbol dışı olan binlerce markayı bile içine dolaylı yoldan alan sektörlerinden biri haline geldi. Fenerbahçe de çok şükür ki bu sene itibarı ile izlediği doğru transfer politikası vasıtasıyla bu devasa pastadan ufak bir dilimi kapmış gibi gözükmekte. Dilime ufak dediğime bakmayın, belki de Türk spor tarihine düşmüş en büyük dilim bu dilim.
Fenerbahçe maalesef 3 Temmuz kumpas sürecinde ve sonrasında büyük itibar kaybına uğramış, isim bilinirliliği ve marka değeri dibe vurmuş bir kulüp haline gelmişti. Kulübün uluslararası alanda adının geçtiği her haber içeriği negatif bir anlam taşıyor, taraftarının kalbini ve şevkini kıran nitelikte oluyordu.
Oysa şimdi dünya tersine döndü ve Sarı Lacivert renklere sahip bu büyük camiada o süreç adeta hiç yaşanmamış gibi her haliyle mükemmelin de ötesinde bir geçiş yaşanıyor.
Kjaer ile başlayıp Nani ve Persie ile sonlanan yüksek profilli oyuncu transfer etme stratejisi ile Fenerbahçe’nin kısa sürede en büyük kazancı uluslararası alanda dünyanın gündemine oturması oldu. Sarı Kanaryalar Şampiyonlar Ligi’nde Chelsea ile çeyrek final oynadıkları sene bile bu kadar dünyanın merkezinde yer almamıştı. Kulüp 3 haftadır gerek görsel, gerek internet gerekse sosyal medyada dünya çapında konuşulan bir kulüp haline geldi ve dün Van Persie’nin İstanbul’a inmesiyle marka farkındalığı olarak zirveyi gördü. Bundan sonra sportif başarı geldiği takdirde Fenerbahçe yaptığı yatırımın karşılığını fazlasıyla alacaktır.
Nani& Van Persie Transferlerinin Finansal Boyutu:
Bu saydıklarım kulübe sadece 3 hafta içerisinde inanılmaz prestij kazandıran ve maddi olarak gelir kapısı yaratan ekonomik faktörler. İlerleyen haftalarda özen ile hazırlanmış pazarlama projeleri ile birlikte daha pek çok ekonomik kazanç yaratacak modeller göreceğiz.
Nani& Van Persie Transferlerinin PR ve Pazarlama Boyutu:
Bu tarz sosyal, popülerlik ve pozitif geri dönüşü olacak reklamı para ile yaptıramazsınız. O kadar kıymetli ki bunlar tarif etmenin imkânı yok. Bu tarz PR çalışmalarının geri dönüşünü ilerleyen zamanlarda yaşayıp göreceğiz.
Nani& Van Persie Transferlerinin Türk Futbolu ve Türkiye Ligi için Önemi:
Portekiz milli takımının yarısı Türkiye’de oynuyor. Sırf o coğrafyadan bile milyonlarca futbolsever bundan böyle Türkiye futbol ligini takip edeceklerdir.
Diyeceğim odur ki; Fenerbahçe hem kendi geleceği hem de ülke futbolunun geleceği adına herkesin teşekkür ve takdir etmesi gereken, inanılmaz boyutta bir iş başardı. Taraftarı olduğum bu kulübün yönetim kurulu üyelerine harcadıkları emek, mesai ve maddi kaynakları için çok teşekkür ederim.
Lakin, edeceğim teşekkürün en büyüğü yıllar sonra futbol takımını profesyonel ellere ve güzel, beyaz bıyıklı insan Mr. Giuliano Terraneo’ya bırakan Aziz Yıldırım’a dır.
Fenerbahçe taraftarı vefakâr ve sadık bir taraftar kitlesidir. Harcadığınız paraların ve emeklerin karşılığını vermek bu takıma gönül vermiş taraftarları olarak bizlerin en büyük borcudur. Siz ve yönetim kurulunuz bu takımı bu tarz profesyonel yönetim tarzı ile yönettiği müddetçe bu taraftar kemikleşmiş bir bütün olarak her zaman en büyük destekçiniz olarak yanınızda olacaktır.
Sonsuz teşekkürler,
@josephintavugu